FlexRRReis Borne
FlexRRReis komt naar Borne! Een nieuwe vervoersdienst die je overal in de buurt ophaalt en brengt voor een laag tarief. Ideaal voor mensen die slecht ter been zijn of tijdelijk geen vervoersmiddel hebben om ergens te komen..
FlexRRReis Borne
Vanaf 16 december 2024 wordt de buurtbus vervangen door FlexRRReis Borne. Deze dienst rijdt op werkdagen tussen 07:00 en 19:00 uur. FlexRRReis is openbaar vervoer dat op bestelling flexibel van halte naar halte rijdt. Géén vaste route en geen dienstregeling. FlexRRReis rijdt kriskras door het gebied met 8-persoons busjes. Er kunnen andere mensen in-en uitstappen. Maar alleen als jouw aankomsttijd niet in gevaar komt.
Hoe werkt het?
Het reserveren van flexRRReis werkt eenvoudig!
1. Download de Arriva App
2. Ga naar het menu Bars
3. Kies voor ‘Reizen op aanvraag’
4. Registreer eenmalig door eerst op ‘login om een rit te plannen’ te drukken.
Er verschijnt dan een extern inlogscherm. Daarna brengen we je terug om verder te gaan met het reserveren van je rit.
Je kunt binnen de gemeente ritten bestellen tussen bijna 140 speciale flexRRReis haltes. Er ligt er bijna altijd wel eentje bij je in de buurt.
Wat kost flexRRReis in gemeente Borne?
In gemeente Borne kost een rit met flexRRReis € 2,35.
Hoe betaal ik flexRRReis in gemeente Borne?
Je betaalt heel gemakkelijk met jouw pinpas voor een rit bij de chauffeur. Ook kun je in- en uitchecken met je OV-chipkaart, contactloze betaalpas of mobiel. Contant betalen bij de chauffeur is niet mogelijk.
Kan ik de rit declareren?
Wanneer je bij de chauffeur de rit betaalt krijg je altijd een bonnetje of kwitantie. Handig wanneer je jouw rit wilt declareren.
Kan ik met meer dan vijf personen reizen?
Ja, dat kan. In één voertuig passen maximaal 8 passagiers. Je moet dit dan wel bij jouw bestelling aangeven. Afrekenen doen jullie gewoon met je pinpas bij de chauffeur.
Hoe lang wacht de chauffeur als ik er nog niet ben?
Wanneer je een rit bestelt, krijg je van ons door hoe laat je bij de halte moet zijn. De chauffeur krijgt ook in zijn/haar systeem door hoe laat hij/zij bij een halte moet vertrekken. Ben je niet op tijd bij de vertrekhalte, dan kan het dus gebeuren dat je de chauffeur mist. De chauffeur vertrekt op de afgesproken tijd als andere reizigers hierdoor vertraging oplopen. Jij zorgt in eerste instantie altijd zelf dat je op tijd klaar staat. Door onverwachte drukte op de weg of andere omstandigheden, kan het voorkomen dat de chauffeur zelf te laat is. Is de chauffeur er na 15 minuten niet, neem dan contact op met de klantenservice via 085 -20 85 212.
Annuleren?
In de Arriva App kun je via de menuoptie ‘Geplande ritten’ al jouw reserveringen zien en annuleren. Uiteraard kan dit ook nog steeds telefonisch.
Hier zie je een overzicht van alle haltes in Borne.